Naxco opent nieuwe Europese kantoren in Frankrijk en Oost-Europa

Naxco zet zijn Europese opmars verder: met nieuwe kantoren toont de internationale fullservice expediteur zijn ambities. Met nieuwe offices in Frankrijk, Polen, Roemenië en Tsjechië breidt Naxco zijn integrale (transport en logistieke) dienstverlening verder uit. Naxco wil bovendien een sterkere stempel drukken op het Europese wegtransport.

Nieuwe kantoren in Frankrijk

Met het oog op een steeds betere klantenservice bouwt de Naxco Group in het Franse thuisland verder aan uitstraling en merknaam. Naast het hoofdkantoor in Parijs openden nieuwe offices in Duinkerken, Saint-Brieuc, Toulouse en Lyon. “Onze zuiderburen verkiezen de nabijheid van een lokale dienstverlener,” vertelt Naxco Belgium-CEO Sven De Meester. “Ook op deze locaties bieden we lokale en mondiale transport- en logistieke oplossingen aan.”

Naxco offices in Polen, Roemenië en Tsjechië

Ook de nieuwe kantoren in Polen (Warschau, en later ook in Poznan, Wroclaw en Gdynia), Roemenië en Tsjechië zijn voor de Naxco Group een belangrijke mijlpaal om Centraal-Europa te kunnen bedienen. Ze onderstrepen de ambitie van Naxco om de forwarding diensten in dit deel van Europa verder door te drukken. “Ook in Centraal- en Oost-Europa willen we een betrouwbare logistieke en transportpartner worden, in staat om snel en professioneel ladingen te verzorgen, door-to-door, met  eigen personeel.”

Wegtransport in eigen beheer

Naxco wil een sterkere stempel drukken op het Europese wegvervoer, door dit voortaan in eigen beheer aan te bieden. “We doen dit al in Frankrijk, binnenkort zullen ook Polen en andere Oost-Europese landen volgen. Door het vrachtvervoer zowel via het water, de lucht en nu ook via de weg aan te bieden, breiden we ons netwerk verder uit en kunnen we de Europese markt fullservice bedienen.”

Sterkere strategische rol voor Oost-Europa?

Met deze prominentere rol in midden--Europa speelt Naxco in op een trend die het bedrijf waarneemt in de supply chain. “De sterk verstoorde en schommelende aanvoerketen maar ook de hoge containerprijzen, leiden tot enorme lead times van producten uit Azië, met een tekort aan producten in piekperiodes tot gevolg. Deze uitdaging zet veel bedrijven voor een strategische heroverweging,” stelt Sven De Meester. “We merken dat veel bedrijven zich meer en meer richten tot de Centraal- en Oost-Europese markt. Het is een beginnende evolutie en er zal wel wat tijd over gaan, maar we spelen hierop in door ons sterker door te zetten in dit deel van Europa.”